Hirdetés

13 évet kellett várnunk az új Lanciára, de úgy tűnik, megérte

|

A brand első EV-je, a Lancia Ypsilon még idén meg fog jelenni.

Hirdetés

Sokan a 13 éves "hibernáció" után meglepődve értesülhettek róla, hogy az egykor népszerű olasz márka, a Lancia idén visszaül a nyeregbe. A több mint 100 éves múltú járműgyártó egy 2003 óta létező modellje, az Ypsilon elektromosításával kezdi a visszatérést, de több régi típus felfrissítésével is készül a közeljövőben.

A Lancia állítása szerint az új EV lámpái egy raliautóéra hajaznak, ami ugyan kicsit túlzás, de valóban megfigyelhető némi hasonlóság. A Stellantis istállóhoz tartozó márka első és hátsó lámpáiba is "Y" motívumot integráltak, ami a nappali mentfényben is láthatóvá válik. A karosszéria megjelenését a kerékjárati ívek, az oldalsó tükrök és a hátsó légterelő fényes fekete fényezésével dobták fel.

A futó trendekre való tekintettel a már szinte kötelező két képernyős elrendezés adott a műszerfalon. Szerencsére még mindig van egy sor fizikai gomb, amelyekkel rövid úton vezérelhetünk néhány kiegészítő berendezést, például a klímát.

Hirdetés

A kettős kijelző 10,25 inches, a Lancia pedig vezeték nélküli töltőpadot, három USB-C csatlakozót és okostelefon-integrációt adott hozzá Android Auto és Apple CarPlay támogatással. Az elegáns városi autó egyedi hangrendszert, hangulatvilágítást és a klímaberendezéshez speciális szűrőt is kapott, amely a káros részecskék 99 százalékától kíméli meg az utasokat.

A 2024-es Lancia Ypsilon EV a Peugeot e-208-hoz hasonlóan 154 lóerőre és 260 newtonméteres nyomatékra képes, ami egy ilyen kis méretű autótól nem is rossz. Az 51 kWh-s akkumulátorral az autó valamivel több mint 400 kilométert képes megtenni egy töltéssel. Hajszálpontosan ugyanilyen kombó található az Opel e-Corsában is egyébként.

A jármű 408x176x144 centiméteres, szóval valamivel nagyobb alapterületű, ám alacsonyabb, mint az elődje. Az akkumulátorcsomagnak köszönhetően a súlya is nagyobb lesz, 1584 kilogramm. Az akksi egyenáramú töltővel 20 perc alatt lesz feltölthető 20-ról 80 százalékra.

Míg a régi Ypsilont csak Olaszországban forgalmazták, addig az utódját több mint 70 kereskedőnél árulják majd Európa-szerte. Belgiumban és Hollandiában az idei év közepén indulnak az eladások, amit Franciaország és Spanyolország követ még idén a sorban. Németországban csak jövőre lesz elérhető a modell.

Az Ypsilon után más régi típusok felújításával folytatódik a Lancia feltámadása. A cég nem titkolt célja, hogy 2028-ra áttérjen a kizárólagosan tisztán elektromos hajtásúak forgalmazására.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)