Az elektromos autók megjelenésével az autógyártók célkeresztjébe került az otthoni energiatárolás: ma már egyre több gyártó fejleszt olyan házi akkumulátorokat, amelyek egyrészt az épület energiaigényeit is képesek fedezni, másfelől pedig akár az elektromos autóról is tölthetőek.
Ebbe a szegmensbe lépett most be a Toyota, amely idén júniusban bemutatta O-Uchi Kyuden nevű rendszerét - írja az Ars Technica. Az otthoni energiatároló lelkét egy lítium-ionos akkumulátorcsomag jelenti, amely a japán gyártó szerint hosszú távú, jó minőségű, nagy teljesítményű szolgáltatást tud nyújtani, mindezt elérhető áron.
A Toyota rendszere lítium-ionos, kérdés, lesz-e elég alapanyaguk a sorozatgyártáshoz (Fotó: Toyota)
Ahogy a lap megjegyzi, ez érdekes húzás a világ legnagyobb autógyártójától, mivel a Toyota lítium-ion akkumulátorkészletei annyira kimerültek, hogy a nemrég bemutatott Toyota bZ4x gyártásához jelenleg különböző beszállítóktól szerzik az akksikat, hogy a keresletet ki tudják elégíteni.
Az O-Uchi Kyuden azonban több, mint egyszerű akkumulátor: került bele egy DC-DC átalakító, amely lehetővé teszi, hogy akár az épületre szerelt napelemek energiáját is eltárolja, ha szükség van rá. A rendszer kapacitása 8,7 kilowattóra, maximálisan pedig 5,5 kilowattot képes leadni.
Az O-Uchi Kyuden energiatárolóba akár az elektromos autónkból is tölthetünk (Fotó: Toyota)
Az O-Uchi Kyudenhez jár egy átalakító is, ami lehetővé teszi, hogy egy elektromos autót is csatlakoztatni lehessen a rendszerhez, így a jármű akkumulátorában maradt energiával lehet táplálni az otthonunk elektromos eszközeit. A Toyota közlése szerint a támogatott elektromos autók 100 voltos váltóáramú feszültség melett 1,1 kilowattórányi energiát tudnak átadni az otthoni rendszernek.
Ahogy a cikk elején írtuk, nem a Toyota az első, amely hasonló eszközt fejlesztett: a Tesla már jó ideje kínálja Powerwall nevű otthoni töltőjét, a Ford pedig májusban mutatta be Charge Station Pro nevű eszközét, amelynek bemutatóján egy F-150 Lighting elektromos kisteherautóról láttak el energiával egy lakást. A Nissan pedig még a Nissan Leaf második generációjának bemutatója során rántotta le a leplet az xStorage Home nevű rendszeréről, amely szintén támogatja a V2G, azaz a vehicle-to-grid megoldást, amikor az elektromos autók akkumulátorából táplálják be az energiát az elektromos hálózatba.
A konkurenciának azonban egyelőre nem kell aggódnia, a Toyota ugyanis jelenleg csak Japánban értékesíti az O-Uchi Kyuden rendszereket.