A világ harmadik legnagyobb játékgyártóját még a két világháború között alapította egy dán asztalosmester, Ole Kirk Christiansen, aki miután túl drágának találta a fát, mint alapanyagot termékei gyártásához, 1947-ben átállt a műanyagból való fröccsöntésre. Az innováció évei alatt a vállalat sok nehézséggel küzdött, mire a termék 1958-ra elérte a maihoz leginkább hasonlító formáját, a szögletes, üreges és bütykökkel ellátott elemeket, amelyet egy kisgyerek is könnyedén összeszerel, de szétszedni is egyszerű.
Azóta világszerte generációk kedvence lett a LEGO. Neve összeolvadt olyan fogalmakkal, mint a kreativitás, modellezés és az innováció. Sokrétű felhasználhatósága lehetővé tette, hogy segédletként jelenjen meg az oktatás folyamatában, sőt ma már hazánkban is nagy népszerűségnek örvend a FIRST LEGO League nevű versenysorozat, mely játékos formában tanít a 4-16 éves korosztálynak, robotikát, programozást és mérnöki tudományokat.
Mint minden nagy cég az elmúlt évtizedekben, a LEGO is elkezdett foglalkozni a fenntarthatóság kérdésével, hiszen évente a termék gyártása által 1,2 millió tonna szén-dioxidot juttat a légkörbe. A használt készletek újrahasznosításán és a hulladék minimalizálásán túl, két éve a cég azt a célt tűzte ki maga elé, hogy az idei évtől újrahasznosított palackokból kezd el először fehér, majd színes legót is gyártani. Sajnos most egyelőre szertefoszlani látszanak az ambiciózus törekvések.
Az új gyártási technológiával kapcsolatos kutatások kimutatták, hogy az újrahasznosítás folyamatában dolgozó gépek szintén jelentős mennyiségű szén-dioxidot bocsátanak ki. A vállalat vezérigazgatója, Niels Christiansen abbéli reményét fejezte ki, hogy egyszer majd megtalálják a megfelelő matériát, amivel kiváltható lesz a kőolaj-alapú műanyag gyártása. Addig is igyekeznek újításokkal minden gyártási folyamatban minimalizálni a károsanyag kibocsátásának mértékét.
Ezzel a LEGO megnehezítette azt a 2018-as vállalását, miszerint 2030-ra minden főbb termékük fenntartható anyagokból fog készülni, de egy olyan cég, aminek a neve a már említett módon összefonódott az innováció fogalmával, kaphat még hét évnyi bizalmat arra, hogy megvalósítsa hangzatos ígéretét.