A megtermelt élelmiszereket az emberek a történelem előtti idők óta tartósítják különféle praktikákkal: sózással, szárítással, befőzéssel, savanyítással és számos további eljárással. A 18. század végén feltalált konzervdoboz, amely légmentes tárolást biztosít a különböző élelmiszereknek, forradalmasította az élelmiszeripart. A bádogból készült tároló, melyet egy párizsi cukrászmesternek, Nicolas Appertnek köszönhet a hálás utókor, az elmúlt majd' 250 esztendőben olyan szívességet tett az emberiségnek, mely kevés más innovációval mérhető össze.
Az utóbbi évtizedekben az élelmiszeriparban érdekelt nagyvállalatok a zöld irányzatok terjedésével egyre inkább próbálnak a fenntartható, környezetbarát megoldások felé elmozdulni, már csak a vásárlói elvárásokból kifolyólag is. Voltak már részleges sikerek ebben az ügyben, de a nagy áttörés hosszasan váratott magára.
A Tetra Pak svéd csomagolóanyag-gyártó cég néhány éve bejelentkezett egy találmányával, hogy kiváltsa a már elavultnak gondolt technológiát. A műanyaggal bevont papír csomagoló anyaggal az 1960-as években nagyot villantó vállalat most ezzel az újdonságával szeretne történelmet írni.
A zöldségek, szószok, levesek, gyümölcsök, bébiételek, készételek és állateledelek tároslására kifejlesztett Tetra Recart szabadalmaztatását a vállalat a konzervdoboz feltalálása óta a legnagyobb innovációnak tartja. Az élelmiszer tárolására kifejlesztett doboz lézer segítségével lezárva akár két évig is eltartja a benne tárolt élelmiszert, könnyű kinyitni és raktározni is.
Az új csomagolóanyag gyártása fenntarthatóbb, mert a teljes élettartamra vonatkozó szén-dioxid-kibocsátása 81 százalékkal alacsonyabb, mint az alumíniumdobozoké, és négyszer kevesebb fosszilis hulladékot hagy maga után. A 70 százalékban kartonpapírból előállított anyaghoz felelősen kezelt, FSC tanúsítvánnyal rendelkező, megújuló erdőkből szerzik be a gyártáshoz szükséges faanyagot.
A vállalat egyik legnagyobb, 500 embert foglalkoztató üzeme Budaörsön található. Itt az új csomagolóanyag gyártása mellett egy nyomtatási technológiát is tesztelnek, mellyel szeretnének egyedi arculatot adni az általuk csomagolt termékeknek.