Hirdetés

Új rekord született az elektromos autók töltésében

|

A Polestar és a SoreDot elképesztő eredményt értek el az akkumulátortechnológia terén.

Hirdetés

Bár lassan csökken a szakadék, mely a technológia megjelenésének pillanatától tátong a tisztán elektromos hajtású és a hagyományos belsőégésű járművek ára között, az utóbbiak nagy általánosságban továbbra is könnyebben megfizethetőek. Ráadásul hiába bírnak az EV-k számos előnnyel, az áron felül is vannak még mindig nüansznyi dolgok, amik miatt az emberek idegenkednek a váltástól.

Ilyenek például a töltéssel és a hatótávval kapcsolatos aggályok. Bár olcsóbb összességében az elektromos autók fenntartása, különösen akkor, ha ráérünk otthon feltölteni, ugyanakkor a procedúra, amivel a néhány perces tankolást kiváltjuk - technológiától függően - akár hosszú órákat is igénybe vehet.

A svéd Polestar és az izraeli SotereDot együttműködésének köszönhetően ezen ismét faraghatnak az EV tulajdonosok a jövőben. A vállalat legutóbb a villámgyorsan telepumpálható XFC akkumulátoroknak köszönhetően tett lépéseket a töltési idő radikális lecsökkentésére.

Hirdetés

A technológia először a Polestar-5-be került beépítésre, és a prototípus a várakozásoknak megfelelően teljesített az elvégzett tesztek alkalmával. Az autóhoz tartozó új generációs energiacella rekordidő alatt produkálta az elvárt eredményt, vagyis 10 percen belül volt képes 10 százalékról 80-ra feltöltődni.

A StoreDot extrém sebességgel tölthető (300 Wh/kg), 77 kWh-s szilícium-alapú akkumulátorait szerelték be a tesztüzem alatt álló autóba. A vállalat innovációjának köszönhetően a gépjármű folyamatosan 310 kW feletti töltési teljesítményt volt képes produkálni, a rekordérték pedig meghaladta a 370 kW-ot.

A hivatalos próbaüzem során a cella hőmérsékletét, feszültségét és töltési kapacitását is folyamatosan monitorozták. Biztató eredmény, hogy semmilyen probléma nem adódott a procedúra közben. Ez mérföldkő lehet a jövőre nézve az ez irányú nehézségek és a hatótávolság miatt aggódók körében is, hiszen sokak számára ez a tényező, ami leginkább visszatartja őket a váltástól. A távlati cél az, hogy egy 10 perces töltéssel 320 kilométert lehessen akár megállás nélkül hajtani az autót.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)